Zondagmiddag ging voor Floriant het Topleagueseizoen 2023-2024 van start op bezoek bij Putse.
Bij de Blue Sharks geen van de 4 internationals die enkele weken geleden brons pakten op het WK in Taiwan in de basis omwille van blessures of nodige rustpauzes.
Een onuitgegeven achttal moest dus zorgen dat de punten naar Merelbeke werden meegenomen.

Putse ging enthousiast van start en nam in de openingsminuten de leiding (2-1). Floriant sprak onmiddellijk zijn ervaring aan en met onder meer 2 afstandsschoten van Lennert Impens ging het snel naar 2-5.
Er werd langs beide kanten vlot gescoord met een 4-7 na 8 minuten tot gevolg. De Blue Sharks kenden dan wat slordiger aanvallen en zagen de thuisploeg opnieuw langszij komen (7-7).
In het tweede deel van de eerste helft zagen we heel wat minder doelpunten, ook de kwaliteit was bij momenten niet op niveau. Floriant liep wel opnieuw een aantal doelpunten uit, met een ruststand van 8-10 als resultaat.

Na de pauze diepten de Blue Sharks via 2x Sam De Taeye de kloof verder uit en lieten Putse niet meer terug in de wedstrijd komen. In een verder niet hoogstaande partij kon Floriant een maximale voorsprong van 11-19 bij elkaar spelen.
In het slot van de wedstrijd kwam de thuisploeg nog iets dichter, maar de wedstrijd was dan al gespeeld. Het slotakkoord was voor Maike Van Damme die op 3 seconden voor tijd de 14-20 eindscore kon vastleggen.

De Blue Sharks pakten dus een vrij eenvoudige zege en zijn dus goed aan het seizoen begonnen. Volgende zaterdag staat de eerste thuiswedstrijd op het programma, waarin Floriant Borgerhout/GW op bezoek krijgt.
Voor de Blue Sharks zal het dus zaak zijn de afwezige spelers zo snel als mogelijk te recuperen met het oog op de volgende opdrachten.

Putse: Jill Bellekens (1), Nele Risch, Diete Hendrieckx, Lene De Waerheid (2), Michiel Smet (4), Axel Van Genechten (2), Verdi Vanreusel (1+1p), Wout Van Elsacker (1). Invallers: Arne Beeck (1+1p), Tijs Geens

Floriant: Anke Meganck (2), Nel Seys (1), Maike Van Damme (1+1p), Stefanie Van den Abeele (4), Sam De Taeye (3+1p), Niels Delbeke, Lennert Impens (6+1p), Tom Van Houdt. Invallers: Jolien Delrue, Lars Courtens, Wout Temmerman