Korfbal is een sport waar jongens en meisjes samen een ploeg vormen
Wat houdt korfbal allemaal in?
  • Het is eenn balsport waarbij je via dynamisch samenspel tracht te scoren in een korf die centraal op het speelveld staat. Op topniveau staat korfbal garant voor spektakel en atletisch vermogen.
  • Dat bij deze unieke sport de strijd door gemengde ploegen - 4 vrouwelijke en 4 mannelijke spelers - wordt beslecht, is misschien wel de meest in het oog springende eigenschap,
  • Het is een sport waarin snelheid, behendigheid, spelinzicht, veelzijdigheid en vooral zin voor samenspel heel belangrijk zijn!
  • Zowel indoor als outdoor op een sportveld, op het strand of op een pleintje kan je korfballen. Dat maakt het de ideale schoolsport!
  • De beste korfballers in België spelen met hun club in de NDN Topkorfballeague. Het nationale team heet de Diamonds en behoort tot de wereldtop.

Korfbal is een topsport maar het biedt heel wat mogelijkheden om ook recreatief te beoefenen, voor jong en iets minder jong, De familiale sfeer binnen de korfbalclubs is nooit ver weg. Bij korfbal gaan sport en plezier dan ook hand in hand.

Kortom, korfbal is ook een sport voor jou!