YES, WE DID IT ! AGAIN !

Op zaterdag 9 maart 2024 speelt onze kernploeg de halve finale van de Topleague in het Sport Vlaanderen centrum in Herentals! Als we deze wedstrijd winnen, spelen we de finale op zaterdag 16 maart. Het wordt het sluitstuk van een heel spannend zaalseizoen 2023-2024. Ben jij er ook bij?!

Korfbal kruisfinales 2024

Door de winst tegen KC Temse op 24 februari verzekerde onze kernploeg zich van een plaats in de top 4 van de Topleague. Dat betekent dat we op zaterdag 9 maart mogen aantreden in de kruisfinales. De laatste wedstrijd van de competitie zal uitsluitsel geven over de eindstand en dus ook de tegenstander die we zullen treffen op 9 maart in Herentals.

Jij kan er ook bij zijn!

Supporters kunnen vanaf nu een ticket voor de halve finale kopen via het inschrijvingsformulier op Twizzit. We voorzien ook een supportersbus die iedereen veilig in Herentals en terug thuis brengt.

Op vrijdag 1 november 2024 organiseren we opnieuw onze Halloween-sneukeltocht!

De wandeling is voor jong en oud, voor korfballers en niet-korfballers, voor mama's, papa's, oma's, opa's, vriendjes en vriendinnetjes, ... dus verzamel al je familie, buren, vrienden en collega's en schrijf je in [link] om samen met ons te komen griezelen en bibberen.

Vertrekplaats: Clubhuis KC Floriant Merelbeke Sportstraat 3A (achter het zwembad)

Aanvangsuur: Vertrekken kan vanaf 17u en ten laatste om 21u

Prijs: Volwassene € 12 - Kind € 6

Inbegrepen in de prijs: Hapjes, drankjes en leuke opdrachtjes onderweg

Wil je graag starten met korfbal? Dat kan! Wij hebben voor bijna elke leeftijd een aangepast aanbod: van 3 jaar tot ...

Hier kan je inschrijven voor seizoen 2024-2025.

OVERZICHT TRAININGUREN:

• VOLZET:De kleuters trainen op zaterdag van 9u30 tot 10u30 (sportzaaltje Sint-Elooischool)
  • U7 en U9 trainen op woensdag en vrijdag van 17u30 tot 18u30
  • U11 en U13 trainen op woensdag en vrijdag  van 17u30 tot 18u45
  • U15 trainen op woensdag en vrijdag van 18u30 tot 20u

Korfbal is een gemengde sport en Floriant is vooral op zoek naar meisjes, maar jongens zijn uiteraard ook welkom.

OPGELET: voor spelers geboren in 2010, 2011, 2012 en 2013 is er enkel plaats voor meisjes. Voor sommige andere geboortejaren is het aantal plaatsen heel beperkt!

Het einde van het korfbalseizoen is het ideale moment om terug te blikken op wat geweest is en vooruit te kijken op wat komen gaat. Wij deden dat met Tom Van Houdt, kernspeler bij Floriant en (niet toevallig) ook voorzitter.

Tom Van Houdt

Floriant versterkt zich met de komst van Damian Wilinski. Deze jonge speler komt over van Sikopi waar hij als titularis dit seizoen in Promoleague goed was voor 53 doelpunten. Begonnen als jeugdspeler bij korfbalclub Appels maakte hij later de overstap naar KC Temse waar hij Terence Claes als coach had. Dat wordt dus een blij weerzien voor hen.

Damian hoopt nu te kunnen schitteren in de Topleague.

Welkom, Damian!

Floriant mist op een haar na een tweede zaaltitel in de Topleague. Na een spannende finale valt het dubbeltje - of de golden goal - aan de verkeerde kant. Maar wat een sfeer! En wat een schitterende supporters hebben wij toch! Geniet na van de fantastische ambiance tijdens de finale met dit filmpje.

Onze club ontving het rouwbericht van Siegfried Buyens. Sieg is de jongste broer van Hans en van Roel Buyens. Roel is actief als trainer bij de recreanten. In het verleden waren de 3 broers samen met hun echtgenoten Geny, Martine en Annie spelers bij Floriant!

Wij wensen de familie en vrienden van Siegfried veel sterkte met het verlies.

YES, WE DID IT ! AGAIN !

Korfbal kruisfinales 2024

Op zaterdagavond ontving Floriant met Temse de nieuwkomer in de Topleague.
De Temsenaren hadden alvast een uitgebreide supportersschare meegebracht naar Merelbeke, waardoor Ter Wallen goed vol zat voor het eerste duel der Oost-Vlaamse ploegen in de hoogste klasse.

Volg ons op sociale media
  Je vindt recente nieuwsberichten en foto's van onze #BlueSharks op Facebook en Instagram.